Öğretmenler ve emek örgütleri Alsancak ÖSYM önünden yürüyerek Sevinç Pastaneleri önünde Ankara’da hak talepleri için sürdürdükleri mücadelede polis müdahalesi, abluka ve açlık grevi sırasında darp edilerek gözaltına alınmayla karşı karşıya kalan öğretmenler için basın açıklaması yaptı.
“Öğretmenlerin hak arama mücadelesi şiddet ve gözaltılarla engellenemez” pankartının açıldığı açıklamada “Öğretmenler yürüyor mücadele büyüyor”, “Sermayeye değil öğretmene bütçe” sloganları atıldı.
Basın açıklamasını Can Derdiyok okudu.
Ankara’da, ortak mücadeleyi büyütmek, gasp edilen haklarını geri almak için omuz omuza verdiklerini belirten Derdiyok, “En masum, en anayasal hakkımız olan “sesimizi duyurma” çabamızın her adımında; karşımızda muhataplarımızı değil, polis kalkanlarını, biber gazını, darp ve ters kelepçeyi bulduk! Bizler sınıflarımızda öğrencilerimize demokrasiyi, hak aramayı, adaleti anlatırken; başkent sokaklarında hak aradığımız için yerlerde sürüklendik” diye belirtti.
Öğretmenlere yönelik direniş süreci boyunca yapılan hak ihlallerini ve boyutlarını gün gün anlatan Derdiyok, “14 Haziran’da Daha Güvenpark’tayken etrafımız barikatlarla çevrildi. Bizler müzakere beklerken, kalkanlarla darp edildik. Ellerinde kalem tutması gereken 40’ı aşkın meslektaşımıza ters kelepçe vuruldu. 15 Haziran’da Kurtuluş Parkı’nda yeniden bir araya gelmek istedik. Bu kez sadece parkı değil, kaldığımız otelleri, yürüdüğümüz sokakları ablukaya aldılar. Hak ihlalleri 17 Haziran’da ise TBMM Çankaya Kapısı önünde haykırmak istedik. Bize yine polis kalkanlarıyla, şiddetle, gözaltılarla cevap verdiler. Sendika yöneticilerimiz, mücadele arkadaşlarımız yaka paça sürüklendi. Ve 21 Haziran’da Sendika binamızın çevresi kuşatıldı. Önümüze etten duvarlar örüldü, gözümüze biber gazı sıkıldı. Açlık grevinden dolayı zaten zayıf düşmüş arkadaşlarımız gaz bulutunun içinde fenalaştı” ifadelerini kullandı.
Mesleklerini onurlu bir biçimde yapmak, verilen sözlerin tutulduğunu görmek istediklerini söyleyen Derdiyok, “Sessizlik, bu sömürü düzeninin en büyük silahıdır. Biz susmuyoruz, siz de susmayın.Açlık grevindeyiz. Barikatlar altındayız. Gözaltındayız. Yerlerde sürükleniyoruz. Ama asla boyun eğmiyoruz. Somut adım atılana, o sözler tutulana kadar buradayız. Hakkımız olanı almadan bu şehirden gitmeyeceğiz” diyerek sözlerini bitirdi.
Basın açıklaması “İnsanca yaşamak istiyoruz” sloganının ardından sona erdi. (MA)




