Karadeniz müziğinin unutulmaz ismi Kazım Koyuncu, ölümünün 21’inci yılında Rize Fındıklı’da düzenlenen etkinliklerle anıldı.
Viçeliler, Denizin Asi Çocukları Taraftar Grubu ve Fındıklı Belediyesi iş birliğiyle gerçekleştirilen anma programı gün boyunca sürdü. Etkinliğe çevre il ve ilçelerden gelen Kazım Koyuncu hayranları yoğun ilgi gösterdi.
Etkinlikler kapsamında ilk olarak Kazım Koyuncu Kültür ve Sanat Evi’nde Kazım Koyuncu Stüdyosu’nun kuruluş bildirisi kamuoyuyla paylaşıldı.
Ardından Hayati Aykut Parkı’nda düzenlenen “Kazım’ı Anlamak” başlıklı söyleşide, Hopa Belediye Başkanı Utku Cihan, Doç. Dr. Oğuz Kurdoğlu, TMMOB geçmiş dönem yöneticisi Cemalettin Küçük ve Fındıklı Belediye Başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu, Kazım Koyuncu’nun sanatı, yaşamı, doğa mücadelesi ve Karadeniz’e bıraktığı miras üzerine değerlendirmelerde bulundu.
Akşam saatlerinde ise Fındıklı Belediyesi Kadın Korosu, Erhan Engin, Oğuzhan Kılıç, Ali Baran, Yusuf Aydın ve Niyazi Koyuncu’nun sahne aldığı konserlerle Kazım Koyuncu’nun türküleri hep bir ağızdan söylendi. Program, yüzlerce kişinin katılımıyla gerçekleştirilen Kazım Koyuncu Horonu ile son buldu. (MA)




