İspanya’da nisan ayında yaşanan elektrik kesintilerinin ardından şimdi de telefon ve internet hizmetlerinde kesintiler yaşanmaya başladı.
İspanyol telekomünikasyon devi Telefonica’nın sistem güncellemesi nedeniyle ülke genelinde sabit hat ve mobil hizmetler devre dışı kaldı.
Kesinti, acil çağrı operatörlerinde de sorunlara yol açtı. Bazı kaynaklar, vatandaşların hastane personeliyle konuşmaya çalışırken hatlarının kesildiğini bildirdi. Bu durum, bazı acil servis sağlayıcılarını alternatif numaralar tahsis etmeye yöneltti.
Kesintiden etkilenen bölgeler arasında Bask Bölgesi, Endülüs, Aragon ve Estremadura’nın da bulunduğu düşünülüyor.
El Pais gazetesinden Ramon Muñoz’un haberine göre, Telefónica şirketinin şebekesindeki iyileştirme çalışmaları nedeniyle 20 Mayıs Salı günü meydana gelen bir olay, İspanya genelinde telefon hatlarının ve internet hizmetlerinin kesilmesine yol açtı.
Haberde, “Telefónica’da yaşanan olay, şebekenin bir kısmının sabit telefon ve internet erişimini kaybetmesine neden oldu” bilgisine yer verildi.
112 acil servisleri de durumdan etkilendi
Aragon, Endülüs, Ekstremadura, Navarra, Bask ve Valensiya gibi pek çok özerk bölgedeki 112 acil servislerinin de durumdan etkilendiği bilgisi verildi. Telefónica’dan yapılan açıklamada ise “bazı şirketlerdeki belirli hizmetleri etkileyen” çalışmaların yapıldığı ve yaşanan sorunun “çözülmeye çalışıldığı” kaydedildi. El Pais de yerel saatle 10.00 itibarıyla Valensiya, Endülüs ve Navarra da dahil olmak üzere etkilenen birçok bölgede acil servislerin yeniden sağlandığını aktardı.
İspanya Djital Dönüşüm ve Kamu Hizmetleri Bakanlığından açıklama
İspanya Dijital Dönüşüm ve Kamu Hizmeti Bakanlığı’ndan bir sözcü de gazeteye yaptığı açıklamada, bakanlığın “durumu izlediğini, çözüm bulunması için kesin bilgi ve takvim talep ettiğini” belirtti.
Şirketten açıklama
Telefonica sözcüsü, “Bazı şirketlerde belirli hizmetleri etkileyen ağ güncellemeleri gerçekleştirdik. Sorunu çözmek için çalışıyoruz” dedi.
Merkezi Madrid’de bulunan Telefonica, dünyanın en büyük telekomünikasyon şirketlerinden biri olarak biliniyor. Ancak Movistar, Orange, Vodafone ve O2 gibi diğer ağların kullanıcıları da sosyal medyada benzer sorunlar yaşadıklarını belirtti.
Sorunun kaynağı
Habere göre, yaşanan olayın Telefónica’nın veri değiştirme ağında yaşanan bir arızadan kaynaklandığı düşünülüyor. Söz konusu “MPLS” ağı, 112 hattına ve benzer sorunlar yaşayan üç rakamlı diğer telefon hatlarına servis sağlıyor.
Telefónica’nın bugün yerel saatle 03.00’te başlayan bir güncelleştirme çalışmasının olduğu, bunun ardından giden çağrılar konusunda bazı sorunların yaşanmaya başladığı ifade ediliyor.
İngiltere’nin Metro haber sitesinin haberinde ise İspanya’daki tüm büyük mobil şebekelerin çöktüğü ifade edildi. Söz konusu mobil şebekeler arasında Movistar, Orange, Vodafone, Digimobil ve O2’nin bulunduğu ifade edildi. Daily Mail de İspanya’daki “tüm büyük mobil şebekelerin çöktüğü” bilgisini aktardı.
Sorunlar bugün yerel saatle 06.00 sıralarında başladı. Bu durum, başkent Madrid de dahil olmak üzere Malaga, Barselona, Valensiya, Murcia, Sevilya ve Bilbao gibi büyük kentleri etkiledi.
İspanya basını da Telefónica ile bağlantılı ağların durumdan etkilenmiş gibi göründüğü bilgisini verdi.
Kullanıcıların temel şikayetleri, sinyal alamama, internet sorunları ve pek çok 112 acil durum hattının çökmesi olarak sıralandı. Acil durum hatlarının hizmet verememesi sebebiyle bazı bölgelerde halka alternatif telefon numaraları sağlandı.
Nisan ayı sonunda İspanya, Portekiz ve Güney Fransa’nın bazı bölgelerinde yaklaşık 50 milyon kişiyi etkileyen ve toplu taşımadan kritik altyapıya kadar birçok alanda aksaklıklara neden olan geniş çaplı bir elektrik kesintisi yaşanmıştı.