Kaş Belediyesi ve Antalya Büyükşehir Belediyesi meclislerinde daha önce 3 kez gündeme alınan ve tepkiler nedeniyle 3 kez iptal edilen AVM ve otel projelerini içeren Kaş Yat Limanı Revize İmar Planı, bir kez daha gündeme geldi.
Kaş Çevre ve Kültür Derneği Başkanı Ahmet Murat Aksoy ve Başkan Yardımcısı Polat Ormancı, daha önce belediye meclisleri tarafından 3 kez iptal edilen Kaş Yat Limanı Revize İmar Planı’nın, projeyi gerçekleştirecek şirketin Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na başvurusu sonrasında askıya alınması üzerine Antalya Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’ne dilekçeyle başvurdu. Dilekçede, imar planının iptali istendi.
Dilekçede, Kaş ilçesindeki 487 yat bağlama kapasiteli, içerisinde butik otel ile ticari alanların yer aldığı ve 2 özel firmanın ortaklığında 2011 senesinde yap-işlet-devret modeliyle 25 yıllığına işletilmeye başlanan Kaş Marina’da, karasal alanın yüzde 5’i olan inşaat izni oranının yüzde 8’e yükseltilmesine yönelik talepler yer aldı.
Daha önce hem Kaş Belediyesi hem de Antalya Büyükşehir Belediyesi meclislerinde imar planı değişikliğinin üç defa iptal edildiği anımsatılan dilekçede, “Kaş Marina revize imar planıyla firma, batı tarafındaki yapıları yıkarak, yatak kapasitesini artıracak şekilde 15 birimden meydana gelen otel ve 1 adet SPA merkezi binası inşa etmeyi, doğu tarafında restoran, kafe, mağazalardan oluşan bir açık hava AVM’si yapmayı ve ilave 2 yüzer iskele ile tekne bağlama kapasitesini yüzde 50’nin üzerinde artırmayı planlıyor” ifadeleri yer aldı.
Projenin denize ciddi zarar vereceğine dikkat çekilerek iptal talebine yer verilen söz konusu dilekçede, marina imar planı değişikliğine itiraz sebebi olarak, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı’nın (BAKA) hazırladığı raporda, Kaş Marina’nın bölgedeki iki kirletici unsurdan biri olarak sayıldığının altı çizildi.
Dilekçede “Yatların mutfak ve lavabo suları (gri su) doğrudan denize akıyor. Ülkemizde bunu engelleyen bir mevzuat henüz bulunmuyor. Bu sebeple yat limanları deniz kirliliğine neden olan işletmelerdir. Teklif edilen imar değişikliği çerçevesinde, tekne bağlama kapasitesindeki 266 adet tekne artışının Bucak Denizi’ndeki kirliliği çoğaltacağı şüphesizdir. Firmanın kar amacına göre değil, ekolojik dengeyi koruyacak şekilde planlama ilkelerinin hayata geçirilmesi, uzun vadede hem bölge halkı hem de Kaş’a gelen ziyaretçiler için faydalı olacaktır” ifadelerine yer verildi.
Kaş Marina’nın doğu kısmının 1’inci Derece Arkeolojik Sit Alanı olduğu da vurgulanan dilekçenin sonuç bölümünde ise şunlar söylendi:
“Kaş halkı olarak, bu rant projesine karşı durmamız üzerine, bizleri temsil eden belediye meclislerinde üç kez reddedilmesine rağmen ısrarla ve defalarca önümüze konulan, kıyıda yapılaşma yoğunluğunu artırarak Kaş’ın kıyı siluetine zarar verecek, denizde sebep olduğu kirliliği daha da artırarak Kaş’ın deniz ekosistemine zarar verecek, herhangi bir yapılaşmanın mümkün olmadığı arkeolojik alanda yapılaşma öngören, Kaş’ın kronikleşmiş trafik ve park problemini daha da artıracak, yerel ekonomiye katkısı bulunmayan kapalı düzen bir sistem kurarak sadece firmanın karlılığını artırmak hedefiyle yapılmış, kamu faydası olmayan Kaş Marina Revize İmar Planı’nın iptalini talep ediyoruz.”