Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılına ilişkin süreli yayın istatistiklerini yayımladı. Veriler, yazılı basının ciddi bir gerileme yaşarken, dijital medyanın yükselişini sürdürdüğünü ortaya koydu.
Basın İlan Kurumu (BİK) verilerine göre, resmi ilan yayımlayan gazete sayısı 2023’e kıyasla yüzde 11,9 oranında azalarak 753’e düştü. Bu gazetelerin yüzde 95,9’unu yerel, yüzde 3,1’ini ulusal ve yüzde 1,1’ini bölgesel yayınlar oluşturdu.
Yıllık toplam tiraj ise yüzde 27,5 oranında azalarak 462 milyon 707 bin seviyesine geriledi. Ulusal gazeteler bu tirajın yüzde 80,1’lik bölümünü karşıladı.
Dijital medyada çarpıcı artış
TÜİK verileri, internet haber sitelerindeki artışı da gözler önüne serdi. 2024 yılında resmi ilan yayımlayan internet haber sitesi sayısı 349’a ulaştı. Bu siteler, toplamda 9,3 milyar tekil ziyaretçi ağırlarken, 46,7 milyar sayfa görüntüleme elde etti.
Ziyaret trafiğinin yüzde 56,1’i, sayfa görüntülemenin ise yüzde 68,6’sı genel kategorideki sitelere ait oldu. Bu oranlar, haberciliğin giderek dijital mecralara kaydığını açık biçimde gösteriyor.
Süreli yayınlardaki bu dönüşüm, medya sektöründe dijitalleşmenin etkilerini daha da görünür kılarken, geleneksel basının ayakta kalma mücadelesi giderek zorlaşıyor.