• Ana Sayfa
  • Gündem
  • VELİ-DER’den LGS tepkisi: Sonuçlar, kaygılarımızın ne kadar haklı olduğunu gösterdi

VELİ-DER’den LGS tepkisi: Sonuçlar, kaygılarımızın ne kadar haklı olduğunu gösterdi

719 öğrencinin tam puan aldığı 2025 LGS’ye ilişkin açıklama yapan VELİ-DER, sınav güvenliğiyle ilgili ciddi soru işaretleri bulunduğunu belirterek, kontenjan düzenlemeleri ve sınav odaklı eğitim anlayışını eleştirdi.

VELİ-DER’den LGS tepkisi: Sonuçlar, kaygılarımızın ne kadar haklı olduğunu gösterdi
VELİ-DER’den LGS tepkisi: Sonuçlar, kaygılarımızın ne kadar haklı olduğunu gösterdi
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 13 Temmuz 2025 16:25

Öğrenci Veli Derneği (VELİ-DER), 2025 Liselere Geçiş Sınavı’na (LGS) yönelik yaptığı açıklamada, sınavın güvenliğiyle ilgili ciddi soru işaretleri doğduğunu belirtti.

Dernekten yapılan açıklamada, 719 öğrencinin tam puan aldığı açıklanan LGS sonuçlarının, sınav sistemine dair kaygılarda ne kadar haklı olunduğunu bir kez daha gösterdiği belirtildi.

“Son 8 yılın en zor sınavı olarak nitelendirilen 2025 LGS, sınav güvenliğiyle ilgili ciddi soru işaretlerini de beraberinde getirmiştir” ifadesi kullanılan açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Milli Eğitim Bakanlığı ‘Sınav şeffaf ve denetime açık biçimde gerçekleştirilmiştir’ açıklaması yaparken, Bursa ve İstanbul’da bazı salonlarda yanlış kitapçık dağıtılması nedeniyle velilerin mahkemeye başvurduğu bilinmektedir. Ayrıca yalnızca öğretmenlerin erişebileceği kitapçıkların sınav sırasında dolaşıma girmesi, ciddi bir güvenlik ihlali değil midir? Çocuklarımızın geleceğini belirleyen bu sınavla ilgili bakanın ‘Çıkar elde edilmeye çalışılıyor’ açıklamasını talihsizlik olarak görüyor, kaygılı velileri hedef almasını kınıyoruz.

23 yıldır sürdürülen okullaşma politikaları sonucunda birçok ilde okulların imam hatip ve meslek liselerine dönüştürülmüş, fen, Anadolu, sosyal bilimler gibi akademik liseler azaltılmıştır. Bu durum çocukları istemedikleri okullara veya bütçelerini zorlayarak özel okullara mecbur bırakmaktadır. Son LGS sonuçları, ‘özel okullara mecbur bırakma’ eleştirilerinin bir algı değil, gerçek olduğunu göstermektedir.”

‘Akademik liselerde kontenjan azalırken, imam hatipler artıyor’

Açıklamada fen, anadolu ve sosyal bilimler liselerinin kontenjanları 4 bin 80 azaltılırken, imam hatip ve meslek liselerinin kontenjanlarının bin 919 artırıldığına dikkat çekilerek, “Akademik liselerin kontenjanları neden azaltılırken, tercih edilmeyen imam hatip ve meslek liselerinin kontenjanları neden artırılmıştır? 2025 LGS’de yaşanan usulsüzlüklerle ilgili neden etkin soruşturma yürütülmemektedir?” sorularına yer verildi.

Sınav merkezli eğitim anlayışına karşıyız’

VELİ-DER’in sınav merkezli, dayatmacı ve eleme odaklı eğitim anlayışına karşı olduğu aktarılan açıklamada, kamucu, eşitlikçi, laik ve bilimsel temellere dayalı bir eğitim sistemi talep edildi.

Açıklamada, “Çünkü bu talep sadece öğrencilerin değil, tüm toplumun geleceği için yaşamsaldır” ifadelerine yer verildi. (ANKA)