• Ana Sayfa
  • Gündem
  • Kaçkar Dağları’nda düşen uçağın pilotu barış için dünya turuna çıkmıştı

Kaçkar Dağları’nda düşen uçağın pilotu barış için dünya turuna çıkmıştı

Kaçkar Dağları’na düşen uçakta yaşamını yitiren pilotun dünya turuna çıkmak için havalandığı ortaya çıktı. Uçuşunu dünya barışına adayan Demirci, yaklaşık 28 bin kilometrelik bir rota planlamıştı.

Kaçkar Dağları’nda düşen uçağın pilotu barış için dünya turuna çıkmıştı
Kaçkar Dağları’nda düşen uçağın pilotu barış için dünya turuna çıkmıştı
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 3 Temmuz 2025 09:24

Rize-Artvin Havalimanı’na iniş yapmak üzere dün Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinden havalanan 57 yaşındaki  amatör pilot Mehmet Demirci’nin kullandığı uçak, Kaçkar Dağları’nın zirvesine düştü. Sabah saat 06.24’te ulaşılan enkaz bölgesinde pilot Demirci’nin hayatını kaybettiği, yanındaki yolcu Hicran Kaya’nın ise sağ kurtarıldığı açıklandı.

Emekli elektrik mühendisi olan Mehmet Demirci, 2 Temmuz’da Tekirdağ’daki Çorlu Atatürk Havalimanı’ndan M20J tipi uçağıyla dünya turuna başlamak üzere yola çıkmıştı.

İlk durak Sivrihisar’dı

Turunun ilk durağı kapsamında Eskişehir’in Sivrihisar ilçesine iniş yapan amatör pilot, 2 çocuk babası Mehmet Demirci, burada Türkiye’nin tek sivil kadın akrobasi pilotu Semin Öztürk Şener, babası akrobasi pilotu Ali İsmet Öztürk, Sivrihisar Havacılık Kulübü Derneği Başkanı Kamuran Keskin ve diğer görevliler tarafından karşılanmış, gerçekleştireceği dünya turu hakkında açıklamalarda bulunmuştu.

Rotasındaki 28 bin kilometrelik mesafeyi 160 saatlik uçuş süresiyle aşmayı planlayan Demirci, 32 havaalanı ve 12 ülkeyi geçmesinin ardından 40 gün sürmesi planlanan turu, başlangıç noktasında tamamlamayı hedefliyordu.

Çocukluk hayali için yola çıktı

Mehmet Demirci, gazetecilere, uçakla dünya turu yapmanın çocukluk hayali olduğunu söylemiş, uçağını alırken seçici olmaya çalıştığını kaydetmişti.

Uçağının özellikle dünya turlarında, verimliliği, hızı ve menzilinden dolayı tercih edildiğini dile getiren Demirci, “Uçağımızın gerekli bakımlarını, hazırlıklarını yaptık. Yaklaşık bir yıllık bir hazırlık sürecinden geçtik. Hazırlık sürecinde uçağımızın geçeceği güzergahlar, bu güzergahlarda ineceğimiz havaalanları, havaalanlarında alacağımız yakıtlar, havaalanlarının bizim uçağımıza uygunluğu, uçuş sahalarındaki izinler gibi unsurların hepsi ancak 5-6 gün önce neticelendi.” diye konuşmuştu.

Turu, dünya barışına adamıştı

Demirci, Türk Hava Kurumunun (THK) kuruluşunun 100’üncü yıl dönümü ve dünya barışına dikkat çekmek hedefiyle turu bu yıl yapmayı planladığını vurgulayarak, “Dünyada savaşlar, çatışmalar oluyor. Bizim için en önemli şey dünya barışı. Güzide havacılık kurumumuz THK, Atatürk tarafından kuruluşunun 100’üncü yıl dönümü. O yüzden bu turumuzu, THK ve dünya barışına adayacak şekilde hedefledik. Buraya uçuşumuz, turumuzun ilk ayağıydı.” ifadelerini kullanmıştı.

Sivrihisar’dan Rize’ye hareket etmişti

Demirci, Sivrihisar’dan kalkış yaptıktan sonra akşam saatlerin Rize’de duracağını belirterek, tur planlamasına ilişkin şunları kaydetmişti:

“Ondan (Rize’den) sonra Kazakistan’da Aktau’ya geçiyoruz. Kazakistan’da iki durağımız var. Ardından Rusya, Moğolistan, Kamçatka oradan da Bering Boğazı. Daha sonra Alaska’ya geçiyoruz. Alaska’nın ardından soğuk bölgelerden Güneye doğru Amerika’ya iniyoruz. Amerika’da 21-27 Temmuz’da Oshkosh’da çok büyük bir havacılık etkinliği var. Dünyanın her tarafından yaklaşık 15-16 bin uçak katılıyor. Oraya Türk bayraklı ilk uçak olarak inmeyi düşünüyoruz. Oshkosh’da bir hafta kaldıktan sonra New York, Kanada üzerinden Grönland, İzlanda, İskoçya ve Hollanda’dan Avrupa’ya geçişimiz olacak. Avrupa’dan sonra tekrar aynı güzergahtan geri döneceğiz. İlk kalkış meydanımız Çorlu Atatürk Havaalanıydı. Yine son iniş noktamız orası olacak.”

Eskişehir Sivrihisar’dan dün kalkıp Rize-Artvin Havalimanı’na inmek üzere yolculuk yapan Demirci’nin uçağının enkazına saat 06.24 itibarıyla ulaşılmıştı. Kazada Mehmet Demirci hayatını kaybetmiş, beraberindeki Hicran Kaya yaralanmıştı. (AA)

Kaçkar Dağları’nın zirvesinde düşen uçağın enkazına ulaşıldı