ABD ordusundan Karayipler’de tekneye saldırı: 2 ölü

ABD Güney Saha Komutanlığı, Karayipler’de uyuşturucu kaçakçılığında kullanıldığını öne sürdüğü bir tekneye saldırı düzenlendiğini açıkladı. Saldırıda 2 kişi yaşamını yitirirken, 6 kişinin kurtulduğu bildirildi.

ABD ordusundan Karayipler’de tekneye saldırı: 2 ölü
ABD ordusundan Karayipler’de tekneye saldırı: 2 ölü
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 22 Haziran 2026 09:55

ABD ordusu, Karayipler’de uyuşturucu taşıdığı öne sürdüğü bir teknenin vurulduğunu ve 2 kişinin öldürüldüğünü bildirdi.

ABD Güney Saha Komutanlığının (SOUTHCOM), sosyal medya hesabından konuya ilişkin açıklama yapıldı.

Açıklamada, istihbarat bulgularının, terör örgütleri tarafından işletildiğini ve Karayipler’de uyuşturucu kaçakçılığı faaliyetlerinde bulunduğunu doğruladığı bir tekneye dün saldırı düzenlendiği belirtildi.

Saldırıda 2 kişinin öldüğü ve 6 kişinin hayatta kaldığı aktarılan açıklamada, ABD askerlerinin zarar görmediği ifade edildi.

ABD ordusunun, son zamanlarda uyuşturucu kaçakçılığı yaptıkları iddiasıyla Karayipler ve Pasifik Okyanusu’ndaki bazı teknelere saldırılar düzenlemesi ve içindekileri doğrudan hedef alması, uluslararası kamuoyunda “yargısız infaz” tartışmalarına yol açıyor.