Ankara’da hakları için eylem yapan özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin direnişi dokuzuncu gününe girerken, Eskişehir’de dayanışma eylemi düzenlendi.
Evrensel’de yer alan habere göre, Eskişehir Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nın çağrısıyla gerçekleştirilen eylemde, Ankara’daki öğretmenlere yönelik polis müdahalelerine tepki gösterildi.
Açıklamada, 14 Haziran’dan bu yana yapılan her toplanma, basın açıklaması ve yürüyüşün polis müdahalesiyle karşılaştığı belirtilerek, öğretmenlerin aileleriyle birlikte şiddete maruz kaldığı ifade edildi.
“Bu ülkenin öğretmenleri olarak bizler; yanımızda bize destek olmak için gelen annelerimiz, çocuklarımız, kalkanlarla itildi, yerlerde sürüklendi” denilen açıklamada, öğretmenlerin günlerdir baskı ve yasaklarla karşı karşıya kaldığı vurgulandı.
“Açlık grevindeki öğretmenler polis ablukasında tutuldu”
Açıklamada, bir gün önce Madenci Anıtı’na yapılmak istenen yürüyüşün polis tarafından engellendiği hatırlatıldı.
“Akşam saatlerinde sendika binamız önünden Madenci Anıtı’na yapacağımız yürüyüş polis tarafından engellenirken, 7 gündür aç olan arkadaşlarımız saatlerce polis ablukasında tutuldu, polisler tarafından tekmelendi. Birçok arkadaşımız kalkanlardan başlarına aldığı darbelerden zarar gördü, yüzlerine biber gazı, portakal gazı sıkıldı” ifadelerine yer verildi.
“Verilen sözler tutulmalı”
Öğretmenlerin sorunlarının çözümüne ilişkin AK Parti Eskişehir Milletvekili ve TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan tarafından söz verildiği belirtilen açıklamada, Milli Eğitim Komisyonu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile patron derneklerinin katılımıyla yapılması planlanan ortak toplantının iptal edildiğine dikkat çekildi.
Sorumluların göreve çağrıldığı açıklamada, “Yüz binlerce öğretmenin hakkına girerek derinleştirdiğiniz büyük sömürüyü, öğretmenleri sürüklediğiniz geleceksizliği kabul etmiyoruz ve haklarımızı alana kadar direneceğiz, bunu bilin” denildi.
Öğretmenler taleplerini sıraladı
Basın açıklamasının sonunda mücadele çağrısı yapılırken, öğretmenlerin talepleri şu şekilde sıralandı:
-Taban maaş hakkı verilsin.
-Kamuyla eşit özlük hakları sağlansın.
-Mülakat mağduriyeti giderilsin, 1611 öğretmenin ataması yapılsın.
Öğretmenler, talepleri karşılanıncaya kadar mücadeleyi sürdüreceklerini belirtti.



