Afyonkarahisar’da Tüm Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde çalışan işçilere yönelik uygulamalara ilişkin basın açıklaması gerçekleştirdi.
Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önünde yapılan açıklamaya OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu ile sendika üyeleri katıldı.
Açıklamada, kurumda uzun süredir devam ettiği belirtilen uygulamaların çalışanların sağlığını, güvenliğini ve yaşam hakkını tehdit ettiği ifade edildi.
Birsen Tuğlu: Kanun tanımazlığı ifşa etmek için buradayız
Basın açıklamasını okuyan OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu, kurum yönetimine yönelik eleştirilerde bulunarak, Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde devletin üst makamlarından yapılan uyarıların dahi dikkate alınmadığını belirtti.
Tuğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Değerli emekçiler, kadın örgütleri, engelli hakları savunucuları ve vicdan sahibi Afyonkarahisar halkı; bugün burada, Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde uzun süredir sistematik hale gelen kanun tanımazlığı, emekçi düşmanlığını ve devletimizin en üst makamlarının emirlerini hiçe sayan keyfi bir yönetim anlayışını ifşa etmek için toplanmış bulunuyoruz.”
Cumhurbaşkanlığı ve bakanlıklar tarafından yapılan mobbingle mücadele ve “sıfır tolerans” çağrılarına karşın kurumda bu uyarıların uygulanmadığını belirten Tuğlu, “Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Türkiye Cumhuriyeti kanunlarından muaf mıdır?” diye sordu.
“İş sağlığı ve güvenliği konusunda denetimler etkisiz kalıyor”
OTİS, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kamu kurumlarına yönelik “vatandaşa tepeden bakan anlayışa izin verilemez” yönündeki açıklamalarını hatırlatarak, kurumda bunun tam tersine bir yönetim anlayışının bulunduğunu ifade etti.
Açıklamada ayrıca Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın iş sağlığı ve güvenliği alanındaki “sıfır tolerans” politikasına rağmen denetimlerin etkisiz kaldığına dikkat çekildi.
OTİS: Sağlık sorunları bulunan işçi işten çıkarıldı
Sendikanın açıklamasında öne çıkan başlıklardan biri, sağlık sorunları bulunan 52 yaşındaki kadın bir işçinin işten çıkarılması oldu.
OTİS, işçinin Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvurmasının ardından işten çıkarıldığını belirtti.
Birsen Tuğlu, konuya ilişkin şu ifadeleri kullandı:
“Sağlık durumu bozulan 52 yaşındaki bir kadını, anayasal hakkını arayıp Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvurdu diye, adeta intikam alırcasına işten atmak, onun emeklilik hakkını dahi elinden alarak açlığa mahkum etmek hangi vicdanda, hangi hukuk düzeninde kabul edilebilir?”
“Sağlık raporlarına rağmen ağır işlerde çalıştırıldı”
OTİS, söz konusu işçiye sağlık kurulu raporuna rağmen ağır iş dayatıldığını belirtti.
Açıklamada, işçinin sağlık raporunda “ağır ve tehlikeli işlerde çalışamaz” ibaresi bulunmasına karşın, işyeri hekiminin “hafif işlerde çalışabilir” yönündeki değerlendirmesinin dahi uygulanmadığı ifade edildi.
“Naciye Kabak yalnız değildir”
OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu, sendikanın daha önce açtığı disiplin cezalarına ilişkin davalarda kararların emekçiler lehine sonuçlandığını belirterek mücadeleyi sürdüreceklerini söyledi.
Tuğlu açıklamasını şu sözlerle tamamladı:
“Biz OTİS olarak ilan ediyoruz: Açtığımız tüm disiplin cezası davalarını kazandığımız gibi, haksız sürgünlerinizi mahkeme kararlarıyla nasıl yüzünüze çarptıysak, Naciye ablamızın hakkını da o mahkeme salonlarında, sokakta ve her kürsüde mücadele ederek sizden alacağız. Kanun bilmez, yönetmelik bilmez, kul hakkı tanımaz yöneticilere karşı mücadelemiz son ana kadar sürecektir. Naciye Kabak yalnız değildir.”




