• Ana Sayfa
  • Gündem
  • NATO Zirvesi gerekçesiyle sokak hayvanlarının toplatılmasına tepki

NATO Zirvesi gerekçesiyle sokak hayvanlarının toplatılmasına tepki

İzmir Yaşam Hakkı Savunucuları, NATO Zirvesi öncesi sokak köpeklerinin toplatılması kararına tepki gösterdi. Melodi Zengin, “Katil NATO için hayvanların toplatılmasını kabul etmiyoruz” diyerek bu talimatın hayvanların ölümlerine neden olduğunu ifade etti.

NATO Zirvesi gerekçesiyle sokak hayvanlarının toplatılmasına tepki
NATO Zirvesi gerekçesiyle sokak hayvanlarının toplatılmasına tepki
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 23 Haziran 2026 11:33

7-8 Temmuz tarihleri arasında Ankara’da gerçekleştirilmesi planlanan NATO Zirvesi öncesi Ankara İl Emniyet Müdürlüğü, delegasyonun geçeceği güzergahlar ve konaklama alanları başta olmak üzere sokaklardaki köpeklerin toplatılması talimatı verdi. Belediyelere gönderilen yazıda ise gerekçe olarak “kamu güvenliği” ve “protokol tedbirleri” gösterildi.

Kararla birlikte başta hayvan hakları savunucuları olmak üzere birçok kesimden tepki geldi.

Hayvanların toplatılmasının tamamen “insan merkezci” ve ekolojik bütünselliği reddeden bir bakış açısının ürünü olduğunu belirten İzmir Yaşam Hakkı Savunucuları’ndan Melodi Zengin, “Sokakta yaşayan hayvanların toplatılması kesinlikle insan merkezci bir bakış açısıyla alınan bir karar. Çünkü insanlar bütün dünyaya hakim olabileceğini dünya üzerinde istenilen değişiklikleri yapabileceğini ve zarar veren ya da sevmedikleri her şeyi ortadan kaldırabileceğini düşünüyor. Ama bu dünya insanıyla hayvanıyla köpeğiyle böceği, börtüsüyle bir bütündür. Ve bu yasada aslında bu hayvanların kendi yaşam alanlarından alınarak kafesin içinde üst üste ve hastalıktan açlıktan ölerek yaşamlarını sonlandırmasına sebep oluyor” dedi.

‘Doğayı ve hayvanları katleden örgütü ülkede istemiyoruz’

Bu politikaları iyi tanıdıklarını dile getiren Melodi Zengin, şöyle devam etti:

“Depremin yıkıma uğrattığı, insanların hala enkaz altında olduğu, halkın konteynerlerde sel ve afetlerle boğuştuğu Hatay’da, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ziyareti öncesi yollar alelacele yenilenmiş, binalar boyanmıştı. Bugün de halkların ve doğanın katili, emperyalist savaş aygıtı NATO için yapıyorlar. Ortadoğu’yu kana bulayan, insanı, hayvanları ve doğayı katleden bir örgütü bu ülkede istemediğimiz gibi onların gelişi için sokaktaki dostlarımızın toplatılmasını da asla kabul etmiyoruz. Yaşam hakkı savunucuları olarak sürecin takipçisi olacağız. Bakanların, valilerin baskısıyla alınan bu hukuksuz kararların ve içinde katliam barındıran bu yasayı uygulayanların yakasını bırakmayacağız. Bu ihlallerin sorumlusu olan herkes hukuk önünde teker teker hesap verecek. Açıkça ilan ediyoruz; sokaktaki tek bir dostumuzun tüyüne zarar veren hiç kimsenin peşini bırakmayacağız. Kim gelirse gelsin, hangi zirve yapılırsa yapılsın, bizler hayvanlarla birlikte ortak yaşamı savunmaya ve sokaklarda birlikte yaşamaya devam edeceğiz.” (MA)