Rojavalılar, Kürtçenin Suriye’de resmi bir dil olmasını ve Özerk Yönetim’e bağlı üniversite ile enstitülerin tanınmasını talep ediyor.
Til Temir şehrindeki öğrenci ve öğretmenler, Özerk Yönetim’e bağlı üniversite ve enstitülerin Suriye Geçici Hükümet hükümet tarafından tanınması çağrısı yaptı.
ANHA’ya konuşan Kürtçe öğretmeni Dilyar Xelef, konuya ilişkin şunları belirtti:
“Özerk Yönetim’in ortaokul ve lise diplomalarının tanınması olumlu bir adımdı. Ancak bu tek başına yeterli değil; Özerk Yönetim’in tüm üniversite, enstitü ve eğitim-öğretim kurumlarının tanınmasını istiyoruz. Üniversite öğrencilerinin ve mezunlarının hakları korunmalıdır. Üniversite öğrencileri eğitimlerine devam edebilmeli, mezun olanların ise çalışmasına izin verilmelidir.”
Xelef, sadece enstitü ve üniversite diplomalarının tanınmasını istemediklerini vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kürtçenin Suriye anayasasında tanınmasını istiyoruz. Bu halkımızın hakkıdır. Kürt halkı, Kürt dili için yıllardır mücadele ediyor ve bedeller ödüyor.”
Öğretmen Fadil Elî ise şu ifadeleri kullandı:
“Özerk Yönetim üniversite ve enstitülerinin diplomaları sadece birer belge değildir; şehitlerin ve Kürt halkının emeğinin, mücadelesinin ve fedakarlığının ürünüdür. Öğretmenlerimiz de Kürtçeyi geliştirmek için büyük fedakarlıklar yaptı. Öğrenciler de bu aşamaya gelmemiz için çok emek verdi. Üniversite ve enstitülerimizin tanınması ve Kürtçenin Suriye anayasasında resmi bir dil olması bizim hakkımızdır.”
Lise öğrencisi Nalîn Seydo da yıllar süren emeklerin sonucunda bu aşamaya geldiklerini belirterteyek, ” Kürtçemizin Suriye’nin resmi bir dili olmasını ve öğrencilerin haklarının korunmasını ümit ediyoruz.” dedi. (ANHA)




