EuroLeague yönetimi, yapılan toplantı sonrası EuroLeague’in gelecek sezondan itibaren 20 takımla oynanacağını açıkladı. Beşiktaş böylece, 20. takım olarak 13 yıl sonra EuroLeague’e geri döndü.
Ekonomik sorunlar yaşayan Monaco’nun yerine siyah-beyazlılar aralarında Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes’in de olduğu 13 hissedarın oyuyla EuroLeague’e alındı.
Bu kararla Beşiktaş tam 13 yıl aradan sonra yeniden EuroLeague’e döndü. Siyah-beyazlılar son olarak 2012-2013 sezonunda EuroLeague’de boy göstermiş ve Erman Kunter yönetiminde son 16’ya yükselme başarısı göstermişti.
Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes’in ardından Beşiktaş’ın da eklenmesiyle birlikte EuroLeague’de gelecek sezon Türkiye’den 3 takım mücadele edecek.
Hedef üst sıralar
Beşiktaş Kulübü Basketbol Faaliyetlerinden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Özkan Arseven, EuroLeague hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Arseven, siyah-beyazlı takımın EuroLeague’de üst sıraları hedefleyeceğini söyledi.
EuroLeague’de başarılı olmanın önemine değinen Özkan Arseven, Beşiktaş’ın iddialı bir hedefle yola çıkacağını belirtti.
Arseven, “Alt sıralarda averaj takımı olmak gibi bir niyetimiz yok. Üst sıraları hedefleyeceğiz. İlk hedefimiz play-off’lar, sonrasında şampiyonluk yolu Beşiktaş’ı bekliyor diyebilirim” ifadelerini kullandı.
EuroLeague’de başarının bütçeye bağlı olduğunu vurgulayan Arseven, başkan Serdal Adalı ile sponsorlar konusunda görüştüğünü aktardı.
Özkan Arseven, “Dün akşam başkanımız Serdal Adalı ile de telefonda bir görüşme yaptık. Yurt dışında olduğum için yüz yüze görüşemedik. Başkanımız da sponsorlar konusunda bize büyük destek verecek. İyi sponsorlarla çok başarılı bir takım kurma hedefimiz var. Dusan Alimpijevic, Nedim Yücel ve basketbol yönetim kurulu, Beşiktaş’ı en iyi yerlere getirecektir” diye konuştu.
Fenerbahçe ve Anadolu Efes’ten kutlama mesajı
Kararın ardından EuroLeague’de Türkiye’yi temsil eden diğer takımlar Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes, siyah beyazlı takım için kutlama mesajı yayımladı.
Fenerbahçe’nin sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda “EuroLeague’e tekrar hoş geldin Beşiktaş” ifadelerine yer verildi.
Welcome back to the EuroLeague, @BJK_Basketbol! 👏
— Fenerbahçe Beko (@FBBasketbol) June 26, 2026
Anadolu Efes ise “Beşiktaş’ı EuroLeague’e katılımından dolayı tebrik ederiz. EuroLeague’e hoş geldin Beşiktaş” şeklinde bir paylaşım yaptı.
Beşiktaş’ı EuroLeague’e katılımından dolayı tebrik ederiz.
👏 Welcome to the EuroLeague @BJK_Basketbol
— Anadolu Efes SK (@AnadoluEfesSK) June 26, 2026




