• Ana Sayfa
  • Ekonomi - Emek
  • Doruk Madencilik işçilerinin Ankara’ya girişine izin verilmedi: Perşembe günü holding önüne çağrı

Doruk Madencilik işçilerinin Ankara’ya girişine izin verilmedi: Perşembe günü holding önüne çağrı

Bağımsız Maden İş Sendikası, Doruk Madencilik işçilerinin Ankara’ya ulaşması için sağlanan otobüslerin üçüncü kez iptal ettirildiğini belirterek, “Otobüslerle, cezalarla, tehditlerle uğraşacağınıza gasp edilen haklarımızı verin” dedi.

Doruk Madencilik işçilerinin Ankara’ya girişine izin verilmedi: Perşembe günü holding önüne çağrı
Doruk Madencilik işçilerinin Ankara’ya girişine izin verilmedi: Perşembe günü holding önüne çağrı
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 1 Haziran 2026 11:06
  • Güncellenme: 1 Haziran 2026 20:09

Alacaklarının ödenmediğini ve ilgili bakanlıklar tarafından verilen sözlerin tutulmadığını belirterek yeniden Ankara’ya gitme kararı alan Doruk Madencilik işçileri, Beypazarı’nda durduruldu.

Bağımsız Maden-İş Genel Başkanı Gökay Çakır, İçişleri Bakanlığı yetkilileriyle görüştükten sonra Perşembe günü Yıldızlar Holding önünde toplanacaklarını duyurdu.

Yıldızlar SSS Holding bünyesinde faaliyet gösteren Doruk Madencilik işçileri, ücret, fazla mesai ve tazminat alacaklarının ödeneceği yönünde verilen sözler üzerine Ankara’daki eylemlerine son vermişti. Ancak ödemelerin yapılmaması üzerine işçiler yeniden Ankara’nın yolunu tuttu.

Saat 11.00’de İçişleri Bakanlığı önünde buluşma kararı alan işçilere, Beypazarı Belediyesi tarafından tahsis edilen otobüsler son anda iptal edildi.

Bağımsız Maden-İş Sendikası’nın resmi sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, Beypazarı’ndan Ankara’ya gelecek işçiler için tahsis edilen otobüslerin iptal ettirildiği duyuruldu. Sendika, iptalin nedenini “hükümet ve emniyet tarafından yapılan baskılar” olarak değerlendirdi.

Evrensel’in haberine göre karara tepki gösteren işçiler, kendi imkanlarıyla otobüs kiralayacaklarını ve ne olursa olsun haklarını almak için Ankara’ya geleceklerini belirtti.

İşçilerin Ankara’ya gelişinin engellenmesi ardından Bağımsız Maden İş Sendikası Genel Başkanı Gökay Çakır ve beraberindeki 6 madenci, İçişleri Bakanlığı ile görüştü. İçişleri Bakanlığı’nda yapılan toplantının ardından işçilerle değerlendirme yapan Bağımsız Maden İş Sendikası Genel Başkanı Gökay Çakır, açıklama yaptı.

İşçilerin yaşadıkları sorunları anlattıklarını, patronun verdiği sözleri yerine getirmediğini ve işçilerin mağdur olduğunu ifade eden Çakır, “Görüyorum ki şu anda da yüz işçinin önünde bin polis var. Bu işçiler bunu hak etmiyor ama bir patrona kimse söz geçiremiyor. Bugün de gördüm ki patrona söz geçmiyor. Patron bize üç bakan öncülüğünde paraların hepsinin ödeneceğini söylemişti. Haziranın biri ödenmedi” diye konuştu.

Sendika Başkanı Gökay Çakır, İçişleri Bakanlığı’nda yapılan toplantıya ilişkin, iş yeri yetkililerinin kendilerine paraların ödeneceğini söylediğini, Bakanlıkta ise bu sürenin haziran sonuna kadar süreceğinin ifade edildiğini belirtti. Bakanlık yetkililerinin, “Bir ay içinde bu para yatacak” dediğini aktaran Çakır, “Biz bunu dinlemiyoruz, bu sözleri de kabul etmiyoruz” ifadelerini kullandı.

Çakır, işçilerin ücretleri hesaplarına yatırılana kadar mücadeleyi sürdüreceklerini, Perşembe günü saat 12’de Yıldızlar Holding önünde toplanacaklarını ve herkesi dayanışmaya çağırdıklarını söyledi.


Bağımsız Maden İş Sendikası, Doruk Madencilik işçilerinin Ankara’ya ulaşması için sağlanan otobüslerin üçüncü kez iptal ettirildiğini açıkladı. Sendika, iptallerin “emniyet ve hükümetin ceza tehdidi” nedeniyle gerçekleştiğini ileri sürdü.

Doruk Madencilik işçileri, 28 Nisan’da hükümet temsilcileri, şirket yöneticileri ve işçi temsilcileri arasında yapılan görüşmelerde verilen taahhütlerin yerine getirilmediğini belirterek yarın saat 11.00’de İçişleri Bakanlığı önünde toplanacak.

Sendikanın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, “Bugün 3. kez, madencilerin Ankara’ya ulaşabilmesi için sağladığımız otobüsler emniyet ve hükümetin ceza tehditleriyle iptal ettirildi. Yüz kere iptal ettirseniz de geleceğiz. Otobüslerle, cezalarla, tehditlerle uğraşacağınıza gasp edilen haklarımızı verin” ifadeleri kullanıldı.

“Ankara dinlesin, Doruk Maden işçileri geliyor” başlığıyla yapılan bir diğer açıklamada ise işçilerin kararlılığı vurgulanarak, “Otobüslerimiz iptal ettirildi, şoförler tehdit edildi, yolumuz kesilmeye çalışıldı. Ama biz kararlıyız, korkmuyoruz” denildi.

Doruk Madencilik işçisi Kamil Tanrısever de yaptığı açıklamada, üç kez otobüs temin edilmesine rağmen engellendiklerini belirterek, “İlk otobüs Beypazarı Belediyesi’nden tutulmasına rağmen engellendi. 2 sefer de kendimiz otobüs tuttuk, onlar da iptal edildi. 3 bakanın verdiği sözler tutulmadı. Bayram öncesi bize ödeme yapılacaktı. Ödemeler yapılmadığı için 1 Haziran itibarıyla bu işçiler kararlı” ifadelerini kullandı.