Google, arama sonuçlarında belirli şirketlerin yanında onay işaretleri göstermeyi test ediyor. Bu yeni özellikle kullanıcıların, doğrulanmış kaynakları daha kolay tanıması ve sahte web sitelerinden uzak durması amaçlanıyor.
Arama sonuçlarında resmi işletmeleri veya hizmetleri taklit eden sahte siteler, kullanıcıları yanıltarak yanlış bilgiler sunabiliyor ve markalara zarar verebiliyor. Google’dan yapılan açıklamada bu tür sahte sitelere karşı kullanıcıları korumayı amaçlayan bir deneme sürecinde olunduğu belirtildi. Açıklamada şöyle denildi:
“Çevrimiçi alışveriş yapanların güvenilir işletmeleri tanımasına yardımcı olmak için düzenli olarak yeni özellikler deniyoruz. Şu anda belirli işletmelerin yanında onay işaretleri gösteren küçük çaplı bir test yürütüyoruz.”
Google, halihazırda dolandırıcılık içeren içerikleri belirlemek ve arama sonuçlarında görünmelerini engellemek için otomatik sistemler kullanıyor. Ancak üzerinde çalışılan yeni özellik, sahte sitelere karşı ek bir güvenlik katmanı sağlamayı hedefliyor.