İBB’den yürüyen merdiven ve asansörlere inceleme

İnceleme doğrultusunda İBB Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’ndan bilgi ve belge talep edildi.

İBB’den yürüyen merdiven ve asansörlere inceleme
İBB’den yürüyen merdiven ve asansörlere inceleme
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 19 Kasım 2024 16:30

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), raylı sistemlerde arızalanan yürüyen merdiven ve asansörlere dair incelemem başlattı. İBB Teftiş Kurulu Başkanlığı’nca, iki müfettişin görevlendirildiği inceleme kapsamında, Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’na resmi yazıyla bilgi ve belge talebi iletildi.

Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’nın görev ve çalışma yönetmeliği ile yönergelerine dayanak teşkil eden İBB Meclis kararlarının bir örneğinin istenildiği yazıda, “İBB Meclisi kararı uyarınca işletmenin sürekliliğini zorunlu kılan bakım ve onarım işlerinin hangi kalemlerden oluştuğu bilgisi ile işletme süresince tesis, altyapı ve raylı sistem araçları üzerinde ihtiyaç duyulacak revizyon, ikmal ve yenileme yatırımlarının hangi kalemlerden oluştuğu bilgisine, hizmetlerin yürütülmesi esnasında İBB Başkanlığı ile Metro İstanbul AŞ arasındaki görev ve yetki dağılımına ilişkin hukuki dayanaklarıyla birlikte hazırlanan açıklama yazısına ihtiyaç duyulmuştur” ifadeleri  yer aldı.

Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’nca Teftiş Kurulu Başkanlığı’na cevaben gönderilen yazıda, İBB Meclisi kararı uyarınca İBB Başkanlığı ile Metro İstanbul AŞ arasındaki görev ve yetki dağılımına ilişkin olarak “Görev ve Çalışma Yönetmeliği” haricinde hukuki dayanaklarıyla birlikte hazırlanan herhangi bir yazının ve yazışmanın bulunmadığı belirtildi.

Meclis kararına değinilen yazıda şunlar kaydedildi:

“İBB sorumluluğunda olmamasına rağmen yapılan görüşmelerde Metro İstanbul AŞ tarafından içinde bulunduğu mali durum gerekçe gösterilerek talep edilmesi üzerine işletmenin sürekliliği açısından kamu yararı gözetilerek, İstanbul halkının mağduriyet yaşamaması adına kısmi yedek parça teminleri yapılmaktadır. Fakat kamu ihale mevzuatındaki Türk lirası kullanım zorunluluğu sebebiyle gelinen süreçte söz konusu yedek parçaların temin maliyetleri çok artmakta, temin süreçlerinde sıkıntılar yaşanmakta ve işletmenin sürekliliği riske girmekte olduğundan yedek parça teminlerinin yabancı para biriminde ihale düzenleyebilme seçeneği olan Metro İstanbul AŞ’nin kendisi tarafından gerçekleştirilmesinin daha uygun olacağı mütalaa edilmektedir.” (Birgün)