İsviçre merkezli gıda devi Nestlé, maliyetleri azaltma ve satışları artırma hedefiyle önümüzdeki iki yıl içinde dünya genelinde 16 bin çalışanını işten çıkaracak.
KitKat, Nescafé ve Nespresso gibi markaların sahibi gıda şirketi Nestlé, küresel ölçekte yeniden yapılanma sürecine girdi.
Şirket, maliyetleri düşürme planı kapsamında önümüzdeki iki yıl içinde 16 bin kişiyi işten çıkaracağını açıkladı. Karar, Nestlé’nin toplam iş gücünün yaklaşık yüzde 6’sına denk geliyor.
Yeni CEO Philip Navratil, “Dünya değişiyor ve Nestlé daha hızlı değişmek zorunda. Bu da zor ama gerekli kararlar almayı gerektiriyor” açıklamasını yaptı.
Navratil, eylül ayında göreve gelmişti.
İşten çıkarmaların 12 bininin beyaz yaka çalışanları, 4 bininin ise üretim ve tedarik zinciri çalışanlarını kapsayacağı belirtildi.
Nestlé, daha önce belirlediği 2,5 milyar İsviçre frangı tasarruf hedefini 2027 yılına kadar 3 milyar franga (yaklaşık 3,7 milyar dolar) çıkardı.
Şirket, bu tasarrufla birlikte borç yükünü azaltmayı, yatırımlarını artırmayı ve inovasyona daha fazla kaynak ayırmayı planlıyor.
CEO Navratil, “Kazanmanın ödüllendirildiği, performans odaklı bir kültür inşa ediyoruz. Nestlé’yi yeniden büyüme rotasına sokacağız” dedi.
Nestlé, Türkiye’de de hem üretim tesisleri hem de ofisleriyle faaliyet gösteriyor.
Şirketten yapılan açıklamada, küresel işten çıkarmaların Türkiye’deki çalışanları etkileyip etkilemeyeceğine dair henüz bir bilgi paylaşılmadı.