Bu yılın ilk 8 ayında Tüketici Hakem Heyetlerine toplamda 490 bin 876 başvuru gerçekleştirildi. Devam eden dosyalarla birlikte, 494 bin 114 uyuşmazlık çözüme kavuşturuldu ve toplamda 4,3 milyar TL’lik uyuşmazlık karara bağlandı. En fazla şikayet, 66 bin 836 başvuruyla ayakkabılar üzerine oldu.
Başvurular E-Devlet üzerinden yapılıyor
Ticaret Bakanlığı’ndan alınan bilgilere göre, tüketici hakem heyetleri tüketiciler ile satıcı veya hizmet sağlayıcılar arasındaki uyuşmazlıkları hızlı, adil ve az maliyetli şekilde çözmek amacıyla faaliyet gösteriyor. Yargının iş yükünü hafifletmeyi amaçlayan bu heyetlere başvurular, e-Devlet üzerinden de yapılabiliyor. Bu yılki başvuruların yüzde 67’si elektronik ortamda gerçekleşti.
En fazla şikayet ayakkabılar üzerine
Ürün ve hizmet bazında incelendiğinde, tüketici şikayetlerinde en yüksek oran yüzde 13,6 ile ayakkabılar üzerine oldu. Kredi kartı üyelik ücretleri ise yüzde 5,4 oranla ikinci sırada yer aldı. Kredi kartı üyelik ücretini yüzde 5,01 ile kıyafet, yüzde 4,1 ile cep telefonu şikayetleri izledi. Mobilya, internet abonelikleri ve GSM abonelikleri de en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı.
Sektörel başvurular
Sektör bazında bakıldığında, en fazla başvuru yüzde 59,52 ile perakende ticaret alanında yapıldı. Finansal hizmetler yüzde 10,67 ile ikinci sırada, abonelik hizmetleri ise yüzde 9,01 ile üçüncü sırada yer aldı.