Muş’un Varto ilçesine bağlı Xwarik köyünde, ABD merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş., tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santraline (JES) projesine karşı, Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi’nin başlattığı çadır nöbeti eylemi devam ediyor.
56’ncı gününe giren nöbette çadırlara “Ev erd mirasa kal û bavan ê emanetê nifşên pêşe rojê ye. Em JES naxwazin”, “No hard mîrase kal û bavikan o. Bavoke demê ameyoxî. JES newazenime”, “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz” pankartı asıldı.
Nöbet eylemini, Badan Köyü sakinleri devraldı.
Nöbete, çevre köylerden yurttaşların yanı sıra demokratik kitle örgütlerinin dayanışma ziyareti sürüyor.



