Özgür Özel, bir haftalık aranın ardından partisinin TBMM grubunu topladı.
CHP’ye yönelik butlan müdahalesi sonrasında üçüncü kez grup kürsüsüne çıkan Özel’in açıklamasında öne çıkanlar şöyle:
“Partimizi ve ülkemizin geleceğini hedef alan bütün saldırılara rağmen bugün yine sizlerle milletimizin meclisindeyiz. Baskıya, zorbalığa ve karanlığa teslim olmuyoruz. Mücadele değiştirmek isteyen milletle Erdoğan arasında, değişime karşı duranlarla milletin arasında… Geçen hafta 74 il başkanımız 81 ilden gelen delege imzalarımızı CHP’nin butlan yönetimindeki genel merkezine götürdük. 1004 delegemizin iradesini temsil eden ıslak imzaları götürdüler. Onu düşelim bunu düşelim dediler, 833 resmiyet kazanan imza teslim edildi, o günden bu yana kurultayı bekliyoruz.”
‘Asıl niyeti gösteriyor’
“Tedbir var, kurultay yapamayız diyorlar. Delege imzasını alıp İlçe Seçim Kurulu’na bildirmek görevleri ama bununla ilgili bir sürü zorluk çıkarmak asıl niyeti gösteriyor.”
“Buna bile direnen bir irade var, ibretle takip ediyoruz. Türkiye’ye sandığı getiren partinin, 4 kez mazbata almış genel başkanını saymayıp partiyi atamayla yönetmeye
çalışmanın izah edilebilir tarafı yok. İptal edilen kurultayda Kemal Bey’e oy veren delegeler de şimdi ‘Kurultay yapılsın’ diye imza verdi. O kurultayın kapanışında delegenin iradesini göstermesi ve coşkusunu bütün salonla birlikte Kemal Bey ayakta alkışlıyordu. Bugün o kurultay, üstüne yapılan 3 kurultay, yeni kurultay.. Bu kurultayın delegelerini seçtiği il
başkanları görevde, şimdi onlar hedefte.”
‘İbretle takip ediyoruz’
“Buna bile direnen bir irade var, ibretle takip ediyoruz. Türkiye’ye sandığı getiren partinin, 4 kez mazbata almış genel başkanını saymayıp partiyi atamayla yönetmeye çalışmanın izah edilebilir tarafı yok. İptal edilen kurultayda Kemal Bey’e oy veren delegeler de şimdi ‘Kurultay yapılsın’ diye imza verdi. O kurultayın kapanışında delegenin iradesini göstermesi ve coşkusunu bütün salonla birlikte Kemal Bey ayakta alkışlıyordu. Bugün o kurultay, üstüne yapılan 3 kurultay, yeni kurultay.. Bu kurultayın delegelerini seçtiği il başkanları görevde, şimdi onlar hedefte.
Türkiye’ye sandığı getiren partinin, 4 kez mazbata almış genel başkanını saymayıp partiyi atamayla yönetmeye çalışmanın izah edilebilir tarafı yok. İptal edilen kurultayda Kemal Bey’e oy veren delegeler de şimdi ‘Kurultay yapılsın’ diye imza verdi. Ben ilk turda 682 oy almıştım. O gün Kemal Bey’e oy vermiş arkadaşlardan 520’si kurultay için imza verdi.
O kurultayın kapanışında delegenin iradesini göstermesi ve coşkusunu bütün salonla birlikte Kemal Bey ayakta alkışlıyordu. Bugün o kurultay, üstüne yapılan 3 kurultay, yeni kurultay.. Bu kurultayın delegelerini seçtiği il başkanları görevde, şimdi onlar hedefte.”
“Daha da ayıplısı, kadınların seçtiği, seçilmiş kadın tollarına erkekler atama yapıyor. Bu ülkeye sandığı, demokrasiyi getirmiş bir partinin bu ayıptan derhal ama derhal kurtulması lazımdır. Artık umut salonlarda değil umut sokakta. O ışığı Ankara, Denizli, Burdur sokaklarında, ilçelerde köylerde gördüm. Atanmışlar kendilerini atayan yerden, seçilmişler talimatı milletten alırlar. Ben bugün bu kürsüye milletin kahvesinden, köyünden, meydanından aldığım yetkiyle geldim.”
Ayrıntılar geliyor…




