• Ana Sayfa
  • Gündem
  • Sağlık raporu aldığı için işten çıkarılan işçi işe iade istiyor

Sağlık raporu aldığı için işten çıkarılan işçi işe iade istiyor

Sağlık raporuna rağmen işten çıkarıldığını söyleyen Naciye Kabak, “Şikayet ettin denilerek işten atıldım” diyerek hukuki süreç başlatacağını açıkladı.

Sağlık raporu aldığı için işten çıkarılan işçi işe iade istiyor
Foto: MA
Sağlık raporu aldığı için işten çıkarılan işçi işe iade istiyor
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 26 Haziran 2026 11:59

Afyon Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde çalışan 52 yaşındaki Naciye Kabak, astım hastalığı nedeniyle sunduğu heyet raporuna rağmen işten çıkarıldığını belirterek işe iade davası açmaya hazırlanıyor.

Astım hastası olan Kabak, “ağır, tehlikeli ve kimyasal içeren ortamda çalıştırılamaz” ibaresinin yer aldığı heyet raporunu iş yerine teslim etmesine rağmen 8 Haziran’da iş akdinin feshedildiğini söyledi.

Kabak, işyeri hekiminin ise rapora karşılık “hafif işlerde çalışabilir” değerlendirmesinde bulunduğunu, buna rağmen görevine devam etmesine izin verilmediğini ifade etti.

‘Şikayet ettin’ denilerek işten çıkarıldığını söyledi

İşten çıkarılma sürecine ilişkin konuşan Kabak, sağlık sorunları nedeniyle görev değişikliği talep ettiğini ancak bunun yerine iş akdinin feshedildiğini belirtti.

Kabak, “Ben onların isteğiyle gidip dokuz kişilik bir doktor heyetinden rapor aldım. O raporu vermeme rağmen aynı işi yapmamda direttiler. Bana ‘Sen bizi kamuya şikayet ettin’ deyip iş akdimi fesh ettiler. Ben sadece dinlenebilmek için bir kaç günlük istirahat raporu aldım” dedi.

‘Tek maaşla geçinmeye çalışıyoruz’

İşini severek yaptığını ve geri dönmek istediğini söyleyen Kabak, işten çıkarılmasının ardından ekonomik olarak zorlandıklarını ifade etti.

“İşim elinden alındığı için artık sadece eşimin emekli maaşıyla geçinmeye çalışıyoruz. KPSS’ye hazırlanan bir çocuğum var, o da çalışmıyor. 3 kişi tek bir emekli maaşıyla geçinmemiz imkansız. İşime geri dönmek istiyorum. Avukatıma vekalet verdim ve dava açacağım” diyen Kabak, işe iade için avukatına vekalet verdiğini ve dava açacağını söyledi.

Hukuki süreç başlatılıyor

Naciye Kabak, işine geri dönmek için hukuki mücadele başlatacağını belirterek iş akdinin feshinin haksız olduğunu savundu. (MA)