• Ana Sayfa
  • Ekoloji
  • Varto’da JES’e karşı nöbet 51. gününde: ‘Doğamızı da asimile etmeye çalışıyorlar’

Varto’da JES’e karşı nöbet 51. gününde: ‘Doğamızı da asimile etmeye çalışıyorlar’

51 gündür süren nöbet alanında bir araya gelen bölge halkı ve ekoloji örgütleri projeye karşı mücadeleyi sürdüreceklerini vurguladı: “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet.”

Varto’da JES’e karşı nöbet 51. gününde: ‘Doğamızı da asimile etmeye çalışıyorlar’
Foto: MA
Varto’da JES’e karşı nöbet 51. gününde: ‘Doğamızı da asimile etmeye çalışıyorlar’
Haber Merkezi
  • Yayınlanma: 22 Haziran 2026 15:56

Muş’un Varto ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş. tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı sürdürülen nöbet 51’inci gününe girdi.

Varto Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi tarafından başlatılan nöbet alanına, “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz” pankartı asıldı.

Nöbeti, Dirba, Yekmal ve Kevirhingîv köyü sakinleri devraldı.

Nöbete destek ziyaretinde bulunan Demokratik Birlik İnisiyatifi Muş Temsilcisi Yafes Dinar ve Mezopotamya İslami Araştırmalar Federasyonu (MİA-FED) Van Eşbaşkanı Nazime Arvas, bölgedeki ekolojik talan ve nöbete dair konuştu.

‘Sularımızı, ormanlarımızı katlettiler’

Bir yandan Kürtlerle barış süreci yürütüldüğünü diğer yandan da Kürtlerin coğrafyasına saldırıldığını savunan Yafes Dinar, çeşitli enerji santralleriyle ekolojik yıkım gerçekleştirildiğini söyledi.

Varto direnişini desteklediklerini belirten Dinar, bölgede büyük tahribatlar yaratıldığını vurgulayarak, “Hiç ihtiyaç olmamasına rağmen birçok yerde baraj yaptılar. Sularımızı, ormanlarımızı katlettiler. İnsanlarımızı nasıl asimile ediyorlarsa, doğamızı da bozmaya çalışıyorlar. Bizi kendi vatanımızda, doğasız bırakmaya, yalnızlaştırmaya çalışıyorlar. HES’lere ve bu tür projelere karşıyız. Müsaade etmeyeceğiz. Sonuna kadar burada, arkadaşlarımızı destekliyoruz. Burada sondaj yapmak isteyen şirketleri def edeceğiz” diye belirtti. (MA)