Tüm Türkiye’de sıcaklıkların artmasıyla birlikte beslenme alışkanlıkları da değişmeye başladı. Uzmanlar özellikle vücudun ihtiyaçlarına kulak verilmesi gerektiğini ifade etti. Sıcak havalarda yeterli ve dengeli beslenmenin önemine vurgu yapan beslenme uzmanları, özellikle bol sıvı tüketmenin ve bağışıklığı destekleyen besinlere sofrada yer verilmesi gerektiğini belirtti.
Yaz aylarında vücudun artan sıcaklıklara uyum sağlamaya çalıştığını ifade eden Muratbey Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu,, “Vücut ısısının yükselmesiyle birlikte metabolizma da yeni koşullara uyum gösteriyor. Bu dönemde yeterli su tüketmek, sindirimi kolay ve hafif gıdaları tercih etmek büyük önem taşıyor. Sağlıklı bir beslenme düzeni için beş besin grubunda yer alan gıdalar tüketilmeli, günde en az beş porsiyon sebze ve meyve yenilmeli, lif açısından zengin besinlere ağırlık verilmelidir” dedi.
2 besini sofranızdan eksik etmeyin
Düzenli peynir tüketiminin bağışıklık sistemi ve genel sağlık açısından önemli faydalar sağladığını ifade eden Garipağaoğlu, “Protein ve kalsiyum açısından zengin olan peynir uzun süre tokluk hissi sağlar ve kemik sağlığını destekler. Yaz aylarında özellikle az yağlı ve az tuzlu peynirlerin tercih edilmesi gerekir. Burgu, Topi, Kaymaklı ve Sürmeli gibi peynirleri karpuzla birlikte tüketmek hem serinlemeye yardımcı olur hem de uzun süre tok kalmayı sağlar. Su oranı yüksek olan karpuz, sıcak havalarda sıvı kaybının önlenmesine de katkı sunar” diye konuştu.
Bağışıklık için ‘D vitamini’ tavsiyesi
Bağışıklık sisteminin güçlü kalmasında D vitamininin kritik rol oynadığını vurgulayan Prof. Dr. Garipağaoğlu, “D vitaminiyle zenginleştirilmiş 100 gram peynir tüketildiğinde günlük D vitamini ihtiyacının yaklaşık üçte biri karşılanabiliyor. Yaz aylarında sabah 10.00 ile öğleden sonra 15.00 saatleri arasında, günde yaklaşık 15 dakika süreyle güneş ışığından faydalanmak önemlidir. Ancak yeterli güneş alınamadığında D vitamini ile zenginleştirilmiş besinlerin tüketilmesi bağışıklık sistemine önemli destek sağlar” dedi.
Prof. Dr. Garipağaoğlu, yaz aylarında sağlıklı ve dengeli beslenmenin, yeterli sıvı tüketiminin ve D vitamini desteğinin hem enerji seviyesinin korunmasına hem de bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağladığını belirtti.




