Muş’un Varto ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş., tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santraline (JES) projesine karşı, Varto Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi’nin başlattığı çadır nöbeti eylemi devam ediyor.
57’inci gününe giren nöbette çadırlara Kürtçe, “Ev erd mirasa kal û bavan ê emanetê nifşên pêşe rojê ye. Em JES naxwazin”, “No hard mîrase kal û bavikan o. Bavoke demê ameyoxî. JES newazenime” ve “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz” pankartları asıldı.
Nöbet eylemini, Çorsan köyü sakinleri devraldı. (MA)



